Hasło na literę „S”...o sloganie słów parę.

Hasło na literę „S”...o sloganie słów parę.

Kto pierwszy ten lepszy

Przetrwają najsilniejsi!

To tylko dwa spośród wielu praw, którymi rządzi się świat biznesu. Są to hasła na długo zapadające w pamięć. Pamięć klientów jest równie ważna dla firm i ich działalności. Aby tego dokonać powinno się wstrzelić w niszę rynkową jakimś znanym powiedzeniem, czyli sloganem. Nic tak nie ułatwia kampanii reklamowych i pozwala na wyróżnienie się firmy wśród masy konkurentów.


     Z języka angielskiego slogan to znany, utarty i oklepany zwrot, który poprzez nadmierne używanie w wypowiedziach publicznych stracił na swoim znaczeniu. Jest łatwo rozpoznawalny i tworzy kilkuwyrazowe wyrażenie zawierające powszechnie znane prawdy lub poglądy (przewrotnie, może to jednak być również uporczywie powtarzane kłamstwo), które poprzez swoje rozpowszechnienie straciło na oryginalności, a często i autentyczności. Slogany są skuteczne w języku reklamy, przyzwyczajając jej odbiorcę do nowego produktu pojawiającego się na rynku, poprzez wywołanie u niego wrażenia rozpowszechnienia, popularności a nawet pospolitości reklamowanego produktu, co umożliwia jego trwały pobyt na rynku.

     Reasumując, slogan reklamowy to  tylko (albo aż) hasło, które w skrócie mówi mniej więcej tym, o czym będzie mówiła cała kampania marketingowa produktu, usługi, czy przedsiębiorstwa. Posiada dużo mniejsze znaczenie niż slogan marketingowy- jego „żywotność ” jest również znacznie krótsza. Zatem slogan stosowany w reklamie, jest motywem- hasłem przewodnim każdej kampanii, mającej za zadanie wypromowanie jakiegoś produktu lub usługi. To on ma na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów do oferowanego przez firmę produktu. Najczęściej zdarza się, iż w trakcie pierwszych kilku sekund można poznać, czy realizuje pokładane w nim nadzieje i przynosi zakładane efekty.


Należy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie, po co tworzy się slogany? Są one wyrazem twórczości marketingu reklamowego i są kreowane na potrzeby kampanii promocyjnych firm, które pragną jeszcze bardziej zachęcić swoich obecnych i potencjalnych klientów do dokonania zakupów oferowanych przez nich produktów czy usług. Jeśli chodzi zaś o sam wybór postaci hasła reklamowego nie jest jednak taki prosty i oczywisty jak by się to mogło wydawać. Nasze społeczeństwo jest podzielone na kilka grup konsumenckich i każda z nich charakteryzuje się innymi potrzebami i wymaganiami wobec oferowanych im produktów. W związku z czym, budując slogan reklamowy, należy najpierw określić i scharakteryzować grupę nabywczą, do której będziemy mięli zamiar dotrzeć. Kiedy wybierzemy grupę docelową ułatwi nam to skonstruowanie odpowiedniego sloganu reklamowego, a za pomocą  bodźców w nim zawartych i motywacji będzie mógł skłonić naszych klientów do działania i zakupu oferowanych przez nas produktów czy usług.

Klasyfikacja sloganów wygląda następująco:

·        Slogan brandingowy

Inaczej zwany strategicznym. Jest on najczęściej używany wraz z  nazwą jako jej dopełnienie. Wyraża stałe przesłanie - najczęściej wskazuje misje marki, na przykład: „ PKO BP – Bliżej Ciebie”. Slogan strategiczny zazwyczaj różni się od sloganu reklamowego tym, że współgra z nazwą przez długie lata, bezpośrednio odnosi się do strategicznej przewagi konkurencyjnej, którą posiada marka.

·        Slogan reklamowy

Slogan reklamowy, czyli hasło, jest wykorzystywany w krótszym okresie  aniżeli slogan brandingowy. Nie ma takiego dużego wydźwięku i siły. Prezentuje on jakąś obietnicę, która dotyczy korzyści oferowanych przez daną markę, na przykład.:„Zakolej się z nami PKP Intercity”

Jeśli slogan ma odnieść sukces, a przecież to ma na celu,  winien być z całą pewnością atrakcyjny dla odbiorcy, zaskakujący. Zdarza się także, że bywa prowokacyjny lub paradoksalny, co również powoduje przekonanie odbiorcy o dobrej jakości reklamowanego przedmiotu, firmy bądź usługi. Odpowiednie dobranie sloganu tak to ogromny krok, mający wpływ na posiadaną własną osobowość, którą po części jest dziedziczona po nazwie. Chwytliwy slogan może być uznawany za połowę sukcesu, gdyż przyciągnie on z pewnością uwagę klienta Kiedy zaś wymyślimy znakomity to może okazać się, że stał się asem w rękawie, dającym przewagę nad konkurencją. 

Tu wielkość kryje się w prostocie-  slogany uznane za te z najwyższej półki są proste, wielowarstwowe. Z tych też powodów z łatwością trafiają do struktur języka potocznego, co oznacza że  są zapamiętywane przez naszych klientów, a razem z nimi przede wszystkim nasza marka. Istnieją takie slogany po których wypowiedzeniu odbiorca zna tę markę bez wypowiadania jej nazwy i oto właśnie chodzi!


     Hasło reklamowe powinno też zawierać cechę charakteryzującą naszą działalność, coś co wyróżnia nas na biznesowym rynku. Oczywiście musi on mieć wydźwięk pozytywny. Jeśli użyjemy w sloganie wyrazu „rzetelny” to uczyńmy to w taki sposób, aby ta cecha była kojarzona z naszym przedsiębiorstwem. Slogan powinien także budzić zaufanie u klienta i dać mu poczucie, że to on jest najważniejszy. Jak widać trudno „upchać” tyle treści w krótkim, jednozdaniowym i prostym haśle. Warto nad tym jednak pomyśleć, bo jak to mówią Diabeł tkwi w szczegółach.

wróć do kategorii... Autor: redakcja BudujemyFirme.pl

    Aby dodać komentarz musisz się zalogować.

    W razie pytań prosimy o kontakt:

    Tel: 793 024 625
    E-mail: doradca@budujemyfirme.pl

    Nasze e-booki:

    Dotacje dla firm: Lubuskie

    Dotacje unijne w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Dotacje unijne dla polskich przedsiębiorców przewidziane na lata 2007 – 2013 będzie się odbywało zgodnie z zasadami regionalnej po

    Czytaj więcej...
    Dotacje dla firm: Lubuskie

    Newsletter