Plan marketingowy

Plan marketingowy
    Dobrze zaplanowane działania marketingowe wobec dystrybuowanego przez nas produktu/usługi, są jednym z najistotniejszych elementów przesądzających o powodzeniu niejednego przedsięwzięcia. Dla tych działań najistotniejsze jest zaprojektowanie i wykonanie planu marketingowego. Aby potencjalni klienci mogli dokonać zakupu wybranego towaru lub usługi, muszą o nim wpierw nie tylko usłyszeć, ale również zapamiętać go i dokonać autoidentyfikacji z tymże. Akcje reklamowe i promocyjne mają za zadanie przyciągnąć taką uwagę oraz informować, przekonywać i wzbudzać zaufanie. Strategia komunikacyjna musi mieć na celu wyjaśnienie klientom, czym jest konkretny produkt lub usługa oraz przekonać, że spełnia i zaspakaja ich potrzeby lepiej niż rozwiązania konkurencyjne oferowane na rynku.

Istnieją różne sposoby promocji i reklamy np.:

- klasyczna reklama - ogłoszenia w prasie, radiu, telewizji, kinie, Internecie;
- marketing bezpośredni - bezpośrednie przesyłanie (mailing) ulotek wybranym klientom, telemarketing, Internet (e-mail), rozdawanie ulotek na ulicy;
- public relations - artykuły prasowe na temat produktu/usługi, firmy lub właścicieli firmy, napisane przez pracowników firmy lub wynajętego dziennikarza;
- wystawy, targi;
- wizyty u klientów.

    Opis działań marketingowych, w których zostanie przedstawiony sposób prowadzenia kampanii informacyjnej dla klienta, charakteryzuje przede wszystkim tych, którzy mogą być szczególnie zainteresowani nabyciem nowego produktu.
   
    Wykorzystuje się do tego celu nośniki reklamy takie jak radio, prasa, foldery, ulotki, plakaty etc., które będą stosowane w procesie promocji produktu oraz pozwolą na określenie wysokości budżetu przeznaczonego na kampanię reklamową. Reklama i promocja jest droga, trzeba więc wykorzystywać je umiejętnie i jak najbardziej efektywnie. Należy starannie skalkulować, na jakie wydatki na reklamę i promocję firma może sobie pozwolić i odpowiednio dobrać sposób przekazu. Najlepsze efekty przynosi przekaz skierowany bezpośrednio do docelowego klienta. Należy przewidzieć rynkową reakcję potencjalnego nabywcy, dotyczącą danego przekazu reklamowego, uwzględniając przy tym planowany rozwój produkcji i sprzedaży.

wróć do kategorii... Autor: Gracjan Czak

    Aby dodać komentarz musisz się zalogować.

    W razie pytań prosimy o kontakt:

    Tel: 793 024 625
    E-mail: doradca@budujemyfirme.pl

    Nasze e-booki:

    Dotacje dla firm: Lubuskie

    Dotacje unijne w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Dotacje unijne dla polskich przedsiębiorców przewidziane na lata 2007 – 2013 będzie się odbywało zgodnie z zasadami regionalnej po

    Czytaj więcej...
    Dotacje dla firm: Lubuskie

    Newsletter