Kategoria:


    Jak już wspomniałem wcześniej wybór kanału dystrybucji zależy od wielu różnych czynników - w mniej lub bardziej większy sposób - wpływających na wysokość sprzedaży. 
 
 Poniżej zamieszam krótką charakterystykę różnych sposobów sprzedaży:
 §      detaliści zewnętrzni - produkty sprzedawane są przez sprzedawców detalicznych, którzy mają łatwy dostęp do potencjalnego klienta;
 §      przedstawiciele zewnętrzni - wyspecjalizowane firmy występują jako agenci prowadzący dystrybucję towarów różnych producentów;
 §      licencja franchisingowa - firmę (filię większego przedsiębiorstwa) uruchamia i prowadzi franczyzobiorca, który uiszcza opłatę licencyjną, podczas gdy franczyzodawca kontroluje politykę firmy (przykład McDonald's);
 §      hurtownicy - mała firma może mieć kłopoty z utrzymywaniem kontaktów z dużą liczbą sprzedawców detalicznych; może ją w tym wyręczyć hurtownik posiadający bieżące kontakty handlowe z detalistami;
 §      sklepy firmowe - sprzedaż w sklepie firmowym może być optymalnym rozwiązaniem, gdy kluczowe znaczenie dla sukcesu produktu ma starannie zaaranżowany proces sprzedaży produktu, a potrzeby rynku może zaspokoić niewielka liczba sklepów;
 §      własna sieć sprzedaży bezpośredniej - przedstawiciele handlowi zatrudniani są przede wszystkim wówczas, gdy produkt jest bardzo skomplikowany (np. produkty kapitałowe) i wymaga dużej wiedzy o produkcie;
 §      mailing - wybrani klienci otrzymują ulotki reklamowe/informacyjne pocztą; bazy danych adresów posortowane według pożądanych kryteriów, można zakupić od firm gromadzących bazy danych;
 §      centrum telefoniczne (call center) - można zachęcać klientów do zamówienia produktu przez telefon, w ten sposób można dostarczać proste produkty wielu klientom bez konieczności zakładania sklepów w całym regionie;
 §      Internet - Internet to stosunkowo nowy kanał dystrybucyjny, za pośrednictwem którego można dotrzeć do bardzo dużej liczby klientów ponosząc minimalne koszty.
 
 
Dotacje unijne w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Dotacje unijne dla polskich przedsiębiorców przewidziane na lata 2007 – 2013 będzie się odbywało zgodnie z zasadami regionalnej po
Czytaj więcej...
Aby dodać komentarz musisz się zalogować.