By żyli długo i szczęśliwie

By żyli długo i szczęśliwie
"...i wtedy ona spojrzała mu głęboko w oczy, a on nadal klęczał przed nią. Gdzieś w oddali słońce witało się z horyzontem, powoli pieszcząc go odcieniami złota i czerwieni. Jej milczenie trwało dla niego całą wieczność i czuł jak wyciągnięta dłoń z pierścionkiem, zaczyna drżeć. Ona, oszołomiona chwilą, przez ułamek sekundy analizuje ich związek- wyciąga wnioski. W końcu, przez łzy, szepce: „tak..." jego szczęście nie znało granic! Wtedy wziął ją w ramiona i uniósł wysoko, dumny z tego, że to właśnie jego zdecydowała się poślubić."

     Scena niczym z taniego melodramatu. Jednak, aby doszło do szczęśliwego zakończenia trzeba zaplanować ten jeden, wymarzony dzień. Mężczyźni, wręczając pierścionek zaręczynowy, sami nie zdają sobie do końca sprawy w co tak naprawdę się pakują. I wcale nie chodzi o odbieraną im wolność przy ołtarzu, a raczej o drogę przez mękę do ołtarza. Planowanie ślubu nie ma nic wspólnego z bajką. W ten sposób z taniego melodramatu rodzi się zwyczajny...dramat!

      Pomocne mogą okazać się firmy, zajmujące się planowaniem całej uroczystości zaślubin i wesela (z ang. wedding planners ). Zaoszczędzi to rwania włosów z głowy przyszłego Pana Młodego i nerwów Pani Młodej. Głównie, chodzi jednak o zachowanie czasu dla siebie w tym całym szaleństwie. Jak wiadomo, spokój ducha nie zna górnej granicy cenowej.

      U naszych zachodnich sąsiadów, a także za Wielką Wodą (w USA), organizacja uroczystości weselnej rzadko zdarza się bez pomocy konsultantki. Jak się okazuje w Polsce również można sporo zarobić na uroczystościach ślubnych. Nie tylko fryzjerzy, kosmetyczki czy krawcowe, ale także mózgi całej operacji, czy ludzie zajmujący się zawodowo planowaniem ślubów. Odnotowuje się wzrost ilości tego rodzaju usług na rynku, na co ma wpływ zwiększająca się liczba par, które decydują się powiedzieć sakramentalne: „tak".

      Propozycja założenia biznesu o takim profilu, wcale nie jest skierowana wyłącznie do kobiet. Mężczyźni też mogą odnaleźć tu swoje miejsce. Chodzi raczej o pewne predyspozycje niż o płeć. Przede wszystkim należy potrafić komunikować się z klientem, a Państwo Młodzi to klient wyjątkowy ale i wymagający. Trzeba umieć cierpliwie słuchać i doradzać. Watro też posiadać umiejętności mediatorskie, kiedy do planów młodych wtrącają się, nie proszeni o to, przyszli teściowie. Konsultant musi być dobrze zorganizowany i mieć podzielną uwagę. Jest to przydatne w momencie, gdy odpowiada się za więcej niż jedną uroczystość.

      Po tym jak stwierdzimy u siebie widoczność tych cech, możemy rozpocząć planowanie własnej firmy, po to by innym móc zaplanować ślub jak z bajki.

     
Przy wypełnieniu odpowiednich urzędowych druków i zarejestrowaniu działalności gospodarczej należy wskazać m.in. lokalizację naszego biura. Warto więc przed decyzją rozważyć kilka opcji, na przykład:
           - Odległość od parafii

           - Bliskość salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego lub salonu mody ślubnej

           - Odległość od centrum miasta

      Podane miejsca mogą dziwić, dlaczego niedaleko parafii? Ponieważ są to miejsca, do których Młodzi skierują swoje pierwsze kroki, w celu zorganizowania ceremonii. A po ciężkich negocjacjach z księdzem proboszczem mogą dojść do wniosku, że sami nie dadzą rady z tym bałaganem i potrzebują fachowej pomocy.

      Jeśli jednak nie stać nas na wynajęcie lokalu wystarczy...dobry laptop z dostępem do Internetu i samochód. Istnieje możliwość spotkania się z klientami w restauracji na mieście lub u nich w domu. Laptop będzie niezbędny do zaprezentowania oferty, a własne cztery kółka okażą się pomocne, gdy trzeba będzie dotrzeć do miejsca, gdzie nie kursuje komunikacja miejska.

      Kolejnym ważnym krokiem jest rozreklamowanie naszego przedsiębiorstwa. Na początek należałoby skorzystać z dobrodziejstwa roznoszenia ulotek. Można je również, za zgodą właściciela, pozostawić choćby u wspomnianego już fryzjera, w salonach mody ślubnej, czy w jakimkolwiek potencjalnym miejscu, gdzie mogą pojawić się narzeczeni. Inną skuteczną formą promocji jest oczywiście ogólnie dostępny Internet, a także organizowane na szeroką skalę - Targi Ślubne. Biorąc w nich udział będziemy mieć okazję przedstawienia naszej oferty klientom, bez konieczności fatygowania ich do biura.

      Kiedy już znajdziemy, zainteresowaną naszą pomocą parę należy ustalić z nią przede wszystkim budżet i motyw przewodni przyjęcia. Te informacje są niezbędne do zaprojektowania dnia weselnego. Jako Konsultant musisz być pewien, że dobrze zrozumiałeś wizję Państwa Młodych i że zmieścisz się w podanym budżecie.

      Na pierwszym spotkaniu zostaje przedstawiona Młodym wizja wesela, którą mają możliwość dokładnie przeanalizować w domu i zastanowić się czy chcą skorzystać z naszej usługi. Kiedy para zdecyduje się na podpisanie umowy, należy pamiętać o skrupulatnym w niej zaznaczeniu czynności nam powierzonych. Zakres obowiązków konsultanta jest określony przez klientów. Mogą oni powierzyć całościową organizację uroczystości, od wyboru najlepszych usługodawców aż do czuwania nad przebiegiem ślubu i wesela. Mogą również zlecić wykonanie tych elementów, z którymi sami nie dają sobie rady. Jeśli dostaniemy kompleksowe zlecenie to jesteśmy odpowiedzialni, między innymi, za:
          - Znalezienie miejsca uroczystości

          - Oprawę muzyczną (orkiestra lub DJ)

          - Fotograf lub/ i kamerzysta

          - Tort weselny

          - Zapewnienie transportu, w dniu ślubu, Państwu Młodym i rodzinie

          - Zaproszenia

          - Kwiaty (w tym także dekoracje Kościoła)

          - Zaproszenia

          - A nawet za zorganizowanie podróży poślubnej

      Oczywiście, są to tylko podstawowe sprawy do zorganizowania. W sumie istnieje konieczność liczenia się z około trzydziestoma zadaniami do wykonania i zebraniu na ich temat informacji, gdyż to klienci podejmują ostateczne decyzje. Sami wybierają najbardziej odpowiadające im propozycje, przez co sami nie tracą atmosfery przygotowań ślubnych. Omija ich to co najtrudniejsze, a więc negocjacje dotyczące wydatków, załatwiania formalności i ustalenia wszelkich szczegóły, na przykład z florystykami.

     Koszty utrzymania firmy nie są wysokie- będą to rachunki za telefon, Internet, benzynę i koszty reklamowe, co daje kwotę ok. 700 zł. Z czasem, kiedy działalność się rozwinie dojdzie wydatek związany z utrzymaniem biura.

     A teraz czas na najważniejsze pytanie: ile konsultant zarabia? Trzeba liczyć, że organizuje się około 15- 20 wesel rocznie, a każda uroczystość to zarobek rzędu 3-6 tys. zł, a nawet 6-8 tys., jak na przykład w Warszawie. Jeśli komuś te zarobki nie imponują, a i tak podejmą się tego zawodu, to niech pamiętają, że widok szczęścia, nawet cudzego, jest w stanie zrekompensować wszystko.


wróć do kategorii... Autor: redakcja BudujemyFirme.pl

    Aby dodać komentarz musisz się zalogować.

    W razie pytań prosimy o kontakt:

    Tel: 793 024 625
    E-mail: doradca@budujemyfirme.pl

    Nasze e-booki:

    Dotacje dla firm: Lubuskie

    Dotacje unijne w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Dotacje unijne dla polskich przedsiębiorców przewidziane na lata 2007 – 2013 będzie się odbywało zgodnie z zasadami regionalnej po

    Czytaj więcej...
    Dotacje dla firm: Lubuskie

    Newsletter