Informacja w cenie

Informacja w cenie

      Utarło się mawiać w Polsce, że lepsze deko handlu niż kilogram roboty. Sprzedawać można warzywa i owoce, na pobliskich bazarach, ale zimno tam i zarobek nie najlepszy. Wolno handlować choćby ubraniami, ale czy warto, skoro galerie handlowe rosną jak grzyby po deszczu? Mało kto, bowiem zdaje sobie sprawę co jest w cenie. Informacja. Przecież poczta pantoflowa to wspaniała forma reklamy, a ploteczki przenoszone z ust do ust są wyśmienitą karmą wśród nudzących się sąsiadek. „Bo wie Pani, ta z pod czwórki to już drugi raz w tym roku auto zmieniła. Ciekawa jestem skąd ma na to pieniądze? "- mówi jedna. „Jakże to! To Pani, sąsiadka kochana nie wie?! Jej mąż ma firmę i sprzedaje informacje!"- odpowiada inna. „To na tym da się zarobić?!" zapytuje z niedowierzaniem. Właśnie, że się da i to bardzo prosto.


      Historia działalności infobrokeringu ma swój początek na zachodzie Europy i w Stanach Zjednoczonych. W tych krajach zapotrzebowanie na informacje rosło, wymyślono więc, jak tę lukę na rynku zapełnić. Infobroker lub inaczej broker informacji jest specjalistą pośredniczącym w udzielaniu wszelkiego rodzaju danych. Jego praca polega na wyszukiwaniu, selekcjonowaniu i tworzeniu zestawień tematycznych z informacji, na które dostał zlecenie od klienta. Broker posiada umiejętności i odpowiednie narzędzia, umożliwiające mu dotarcie, w sposób trafny, do źródeł i ich weryfikację. Wydawać by się mogło, iż jest to profesja zbędna. Przecież w dobie Internetu, dostęp do informacji jest nieograniczony i dla każdego łatwy. Nic bardziej mylnego! Prozaiczny użytkownik sieci nie zdaje sobie bowiem sprawy, że wykorzystuje Internet zaledwie w 30% jego możliwości. Wspomniane już umiejętności i narzędzia Infobrokeringu pozwalają dotrzeć do, tak zwanego, Internetu ukrytego. Mianem tym określa się zasoby elektroniczne, które nie są odnajdywane przez wyszukiwarki. Ogranicza to dojście, do rzetelnych i charakteryzujących się wysoką jakością, danych.

      Korzystając zatem z usługi firmy Infrobrokersiej, mamy gwarancje otrzymania sprawdzonych danych.

      W Polsce również odnotowuje się istnienie tego typu instytucji i z pewnością trafiają one w niszę na rynku, jeśli chodzi o usługi dotąd nie świadczone. W związku z tym, że jest to zjawisko nowe i nie do końca poznane, aby lepiej przybliżyć jak funkcjonuje Infobrokering, posłużmy się przykładem.

      Mąż, pani z pod czwórki o której dyskutowały dwie sąsiadki prowadzi firmę wyszukującą informacje. Pewnego dnia otrzymuje zlecenie od przedstawiciela zagranicznego przedsiębiorstwa farmaceutycznego. Chce się dowiedzieć, jak wygląda sytuacja na rynku zbytu jeśli chodzi i farmaceutyki, a dokładnie o lekarstwa na ból gardła. Po wykonaniu pracy przez brokera, otrzymuje on zestawienie, zawierające treści dotyczące możliwości współpracy z nowymi kontrahentami (istnieje ewentualność zlecenia monitoringu konkurencji, co ma na celu przewidzenie zagrożeń z jej strony), a także o potencjalnych odbiorcach jego towaru. Jeśli sobie zażyczy, dostanie też informacje o podobnych specyfikach, które mają zwalczyć dolegliwości gardłowe, jeśli chodzi o ich cenę. Pozyskuje również dane o ofercie handlowej firm konkurencyjnych, jak i opcji współpracy z nimi. Takie wiadomości, z pewnością ułatwią mu odnalezienie się na nowym rynku zbytu i zrozumienie jego praw. Kiedy firma farmaceutyczna zadomowi się już w Polsce, może powierzyć przygotowanie informacji o najdogodniejszym kierunku rozwoju działalności, w oparciu o aktualności rynkowe. Dane te, zaoszczędzają wiele czasu i są bogatsze od tych znalezionych w jakiejkolwiek wyszukiwarce internetowej.

      Klientami firmy infobrokerskiej są studenci i ludzie związani z nauką. Często proszą o stworzenie bibliografii do prac zaliczeniowych czy dyplomowych (w przypadku studentów), czy odnalezienie i opracowanie materiałów do prac naukowych.


      Dla bardziej konkretnego zobrazowania działalności infobrokersiej, warto spojrzeć na tabelkę:

ETAPY PRACY
OPIS


1/ Zamówienie klienta drogą internetową



Ustalenie dokładnych oczekiwań
w zakresie poszukiwanych informacji



2/ Kontakt z klientem



Kolejne przeanalizowanie wymogów, wycenia zadania i podpisanie umowy



3/ Wyszukiwanie informacji


Przeglądanie Internetu ukrytego, korzystanie z baz bibliotek, archiwów; prasa, radio, telewizja, płatne i bezpłatne bazy danych, badania naukowe i własne, bezpośredni kontakt z partnerami biznesowymi. Stworzenie zestawienia tematycznego



4/ Odbiór raportu


Wręczenie klientowi rezultatów pracy


5/ Ocena



Klient ocenia otrzymany raport
i podaje ewentualne uwagi



     Działalności gospodarcze coraz częściej korzystają z pomocy Infobrokeringu. Mają bowiem pewność, że współpracują z grupą wielu ekspertów z różnych dziedzin, którzy są w stanie zagwarantować wysoką jakość informacji. Zastanawiając się więc, nad powodzeniem wymarzonego przez nas interesu, warto najpierw sprawdzić jakie mamy na to szansę. Ewentualnie samemu zastanowić się nad stworzeniem firmy sprzedającej informację. Jeśli jednak nie pałamy chęcią i niedowierzamy w sukces brokeringu, spróbujmy chociaż skorzystać z ich oferty. Usługi infobrokerskie nie należną do produktów o bardzo wygórowanej cenie, ale też niewiele narzędzi jest potrzebnych do tworzenia raportów- zaledwie komputer z dostępem do Internetu i...umiejętności wyszukiwawcze. Dobrym rozwiązaniem jest rozważenie zatrudnienia łowcy informacji we własnej działalności. Będzie on tworzył tylko na nasze potrzeby i może okazać się pożytecznym nabytkiem. Wówczas to my będziemy znali wszystkie pikantne ploteczki dotyczące polskiego rynku. A kto wie, może i na wścibską sąsiadkę znajdzie się jakiś haczyk?

wróć do kategorii... Autor: redakcja BudujemyFirme.pl

    Aby dodać komentarz musisz się zalogować.

    W razie pytań prosimy o kontakt:

    Tel: 793 024 625
    E-mail: doradca@budujemyfirme.pl

    Nasze e-booki:

    Dotacje dla firm: Lubelskie

    Dotacje unijne w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Dotacje unijne dla polskich przedsiębiorców przewidziane na lata 2007 – 2013 będzie się odbywało zgodnie z zasadami regionalnej po

    Czytaj więcej...
    Dotacje dla firm: Lubelskie

    Newsletter