Kategoria:
Język łaciński przychodzi nam z pomocą w wielu kwestiach życiowych. Starożytne pisma nie mogłyby bez niej funkcjonować. Nawet współcześnie jest one niezbędna, choćby w praktyce lekarskiej i medycynie nowoczesnej. Jest to język uniwersalny i ponadczasowy. Mimo tego, że z jednej strony odchodzi ona w niepamięć, to z drugiej umiejętne się nią posługiwanie wzrasta do rangi prestiżu i renomy. Mimo jej antyczności ma ona, paradoksalnie, mnóstwo wspólnego z wynalazkami ostatniego stulecia. Jednym z nich jest reklama.
Właśnie z łaciny pochodzi jej nazwa. Reklamo, recla oznacza informację. Jeśli dołożyć do tego informację połączoną z komunikatem perswazyjnym otrzymamy definicję reklamy. Jej celem jest skłonienie do zakupu i użytkowania danych towarów i usług. Może ona przybierać różne postaci, od przykładnej treści o cechach produktu po jego apoteozę, pozbawioną konkretnych danych.
Dzisiejszy marketing i dotarcie do klienta nie były w stanie dotrzeć do takiej szerokiej społeczności odbiorców bez promocji i reklamy właśnie. Warto zatem zapoznać się z jej mechanizmem i skorzystać z proponowanego przezeń oręża.
Aby zrozumieć znaczenie reklamy znów powinno się sięgnąć po wiedzę starożytną, gdyż tam rozpoczynają się źródła. Ludzie antyku reklamowali swoje karczmy, zajazdy, poprzez napisy na ścianach. W kolejnej epoce rozpoczęła się historia innej formy reklamy, a mianowicie ustnej. Z resztą do tej pory postać pantoflowa święci największe triumfy. Krokiem milowym dla reklamy okazał się być wynalazek Gutenberga, a potem jej kariera potoczyła się błyskawicznie. Wczesne lata pięćdziesiąte poprzedniego stulecia to powitanie reklamy w szeregach telewizyjnego świata.
Od tamtej pory wiele się zmieniło. Reklama została skomercjalizowana i podzieliła się w wielorakie sposoby. Istnieje posegregowanie reklamy ze względu na treść, na przykład:
Jest to, oczywiście, mocno okrojona lista. Ma ona zasygnalizować odcienie reklamy, nie zaś dokładnie je omówić. Pożądane byłoby na dłużej zatrzymać się przy mediach, które reklamę rozpropagowują:
Reklama bywa także połączona z edukacją poprzez organizowanie prezentacji własnych technologii lub też pisanie artykułów do prasy branżowej. To również jest rozpowszechnianie informacji, co mieści się w definicji reklamy. Często są w niej wykorzystywane chwyty niskich lotów, jak wykorzystywanie skandali czy głośnych procesów sądowych. Wpływa to na zainteresowanie wokół reklamy, a tym samym jej siły oddziaływania. Posiada ona także określone funkcje:
- Edukacyjna
- Informacyjna
- Wspierania sprzedaży
- Konkurencyjna
- Manipulacyjna
- Komplementarności
Są to dane dosyć prozaiczne, ale ważne, godne podkreślenia i poświęcenia im uwagi. Decydując się na reklamę winno się odpowiedzieć sobie na pytania: „po co?" i „w jakim celu?". Należy wyznaczyć sobie priorytety, przez co zaoszczędzimy sobie niepotrzebnego stresu, a nader ważny jest fakt, że nie spustoszymy firmowego budżetu. Mimo rangi reklamy nie powinno się bezsensownie trwonić na nią pieniędzy. Reklama ma być dobra, skuteczna, ale niekoniecznie kosmicznie droga. Będąc zwykłymi laikami w tej dziedzinie, warto zwrócić się o pomoc do agencji reklamowych, których nie brakuje na naszym ryku.
Dotacje unijne w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Dotacje unijne dla polskich przedsiębiorców przewidziane na lata 2007 – 2013 będzie się odbywało zgodnie z zasadami regionalnej po
Czytaj więcej...
Aby dodać komentarz musisz się zalogować.