I uroczyście Cię chrzczę...

I uroczyście Cię chrzczę...

            Kiedy rodzi się dziecko rodzice wybierają mu imię. Starają się je dopasować do swoich upodobań i do osobowości swojego potomka. Niejednokrotnie nie jest to wybór łatwy i prosty. Na tym tle dochodzi do waśni między rodzicami, a i niekiedy dziadkowie dorzucą swoje zdanie na ten temat. I tak rodzi się, oprócz dziecka, problem...


            Firma to też nowonarodzone dziecko w naszym życiu zawodowym. Nic więc dziwnego, że i ją musimy nazwać. I tu znów rodzi się problem... Nadanie nazwy ma pewną swobodę, a mianowicie może zostać wybrane w sposób dowolny, ale nie ma prawa być obraźliwe. Mogłoby się wydawać, że wymyślenie „imienia" nie powinno być skomplikowanym procesem dla właścicieli. Należy wsnuć tezę, że nazwa naszej firmy ma wpływ na późniejszy sukces lub szybką klęskę. Oto kilka zasad:

1. Prostota. Należy uzmysłowić sobie, iż nazwa winna być prosta, stosunkowo krótka i, przede wszystkim, kojarząca się pozytywnie. Inaczej mówiąc, musi się podobać. Nie może być skrótem, który jest trudny do powtórzenia i wymowy. Powinien sugerować potencjalnym klientom usługi świadczone przez przedsiębiorstwo, ale nie jest to element konieczny. Nazwa ma przekazywać jakieś informacje, ale bez przesady.

2. Uniwersalność. Najstosowniej jest jak nazwa łączy się z uniwersalnością i w dobry sposób pasuje do każdego rodzaju działalności.

3. Łatwość w zapamiętywaniu. Nazwa powinna łatwo wpadać w ucho i nie wylecieć drugim. Dlatego musi być łatwa w wymowie i zapadać w pamięć, zarówno klientom jak i dostawcom oraz odbiorcom naszych usług.

4. Nazwisko w nazwie. Jeśli jesteś posiadaczem krótkiego nazwiska to możesz go użyć w nazwie firmy. Postępuje w ten sposób wiele przedsiębiorstw na całym świecie. Sygnowanie działalności własnym nazwiskiem budzi poczucie zaufania u klienta.

5. Poprawność ortograficzna. Eksperymentując z nazewnictwem pamiętajmy o zasadach ortografii. Mimo tego, iż chcemy się wyróżniać raczej nie przekręcajmy ortografii na siłę. Możemy spotkać się z niezbyt przychylną opinią na temat naszej wiedzy językowej

6. Prawność moralna i etyczna. To także ważny aspekt przy doborze nazwy dla firmy. Nie pozwólmy, aby jej wizerunek był kojarzony, na przykład  z dyskryminacją jakieś grupy etnicznej czy wyróżniający w sposób bardzo pozytywny jakieś grupy kulturowej. Możemy stracić przez to klientów, którzy poczują, iż usługi naszej firmy nie są dla nich

7. Wyraźne brzmienie. Wymyślenie dobrej nazwy jest mieszanką fonetyki, lingwistyki, psychologii oraz strategii marketingowej. Idealna nazwa jest wybierana z pośród wielu atrakcyjnych rozwiązań. Nazwa musi wysyłać do odbiorców wyraźne, ale pozytywne sygnały, poprzez przywołuje emocje i skojarzenia, które mają wpływ na podejmowane przezeń decyzje.

8. Podejmij w ogóle decyzję o ostatecznej nazwie!


     Kiedy już spojrzysz na ten problem ze wszystkich możliwych stron, podejmij w końcu decyzję. Nie zwlekaj z tym na ostatnią chwilę i nie licz na to, że może jeszcze jakieś pomysły przyjdą Ci do głowy. Po prostu wybierz nazwę i bądź z niej dumny!


wróć do kategorii... Autor: redakcja BudujemyFirme.pl

    Aby dodać komentarz musisz się zalogować.

    W razie pytań prosimy o kontakt:

    Tel: 793 024 625
    E-mail: doradca@budujemyfirme.pl

    Nasze e-booki:

    Dotacje dla firm - Wielkopolskie

      Dotacje unijne w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Dotacje unijne dla polskich przedsiębiorców przewidziane na lata 2007 – 2013 będzie się odbywało zgodnie z zasadami regionalnej pomocy inwestycyjnej

    Czytaj więcej...
    Dotacje dla firm - Wielkopolskie

    Newsletter