Prowadzenie serwisów internetowych

Prowadzenie serwisów internetowych

     Stworzenie własnej witryny internetowej nie jest specjalnie trudnym zadaniem. W zależności od posiadanych umiejętności i oczekiwanych rezultatów możemy samemu pokusić się o jej zbudowanie lub zlecić to innym. Możliwości konstrukcji i kompozycji strony są ogromne, ale zależą od czasu, zdolności lub pieniędzy. Natomiast znacznie trudniejszym zadaniem jest prowadzenie i rozwijanie danej strony.


     Przede wszystkim należy zadbać o interesującą zawartość, którą w zależności od typu i przeznaczenia strony mogą stanowić artykuły, informacje z danej branży czy też rozmaite pliki do obejrzenia lub pobrania. Przy czym istotną sprawą jest tutaj jakość.

     Nietrudno bowiem po brzegi wypełnić witrynę mnóstwem marnej jakości tekstów. Ale czy nie mija się to z celem? W końcu chodzi nam o to, by stronę odwiedzało jak najwięcej osób, które zawarte na niej teksty będą czytać. Zatem jeśli nie chcemy zrazić danego internauty do naszej strony, nie możemy pozwolić, aby trafił na niedbale czy nieciekawie napisany artykuł.

     Znacznie lepsze rezultaty osiągniemy, jeśli w naszej hierarchii wartości postawimy jakość przed ilością. No chyba że interesuje nas tylko samo postawienie strony, a jej dalsze losy nie bardzo nas obchodzą. Jeżeli jednak zależy nam na odwiedzalności, to musimy postarać się o to, aby teksty kierowane do odwiedzających były rzetelne i pozbawione błędów (zwłaszcza merytorycznych i językowych).

     Należy pamiętać, że jeśli dany internauta raz zrazi się do naszej strony, to istnieje mała szansa, że jeszcze na nią powróci. Dlatego też warto postarać się o ciekawe materiały, które mogłyby zatrzymać go dłużej oraz skłonić do ponownej wizyty czy nawet polecenia naszej witryny innym. Informacje zawarte na stronie głównej muszą być na tyle interesujące, aby mogły zmotywować danego użytkownika do zapoznania się z treścią całego serwisu.

     Warto także zwrócić uwagę na przejrzystość strony. Człowiek inaczej widzi kolor na papierze, a inaczej na ekranie monitora. Dlatego stonowana kolorystyka zdecydowanie lepiej sprawdza się w przypadku większości witryn internetowych. Oczywiście ważne są także takie elementy jak czcionki, zdjęcia czy układ kolumn i reklam. Ogólnie rzecz ujmując, należy stworzyć odwiedzającemu przyjemne warunki, które zachęcą go do pozostania na stronie.

     Kiedy już wstępnie wypełnimy serwis treścią i zatroszczymy się o podstawową odwiedzalność, nie możemy spocząć na laurach. Aby nasza strona się rozwijała, konieczna jest jej ciągła aktualizacja, bo nawet jeśli zachęcimy kogoś do głębszego przyjrzenia się jej, to prędzej czy później pozna całą zawartość witryny lub część dla tej osoby interesującą. Dlatego też istotne jest umieszczanie nowych treści, a w przypadku serwisów o charakterze informacyjnym możliwie najświeższych wiadomości.

     Kolejnym krokiem będzie budowanie społeczności wokół naszej witryny. W tym celu możemy stworzyć forum, na którym użytkownicy będą mogli wymieniać się uwagami odnośnie naszej strony lub też kierować je bezpośrednio do nas. Warto umożliwić odwiedzającym prezentowanie swoich (często krytycznych) opinii, bo są one dla nas cennym źródłem informacji. Tym sposobem łatwo dowiemy się jakie elementy podobają się użytkownikom, a które z nich mogą wymagać poprawy lub zmiany. Dobrym pomysłem może być tu także system komentarzy, który umożliwi internautom wypowiadanie się bezpośrednio pod danym tekstem zamieszczonym w serwisie.

     Innym sposobem na umacnianie relacji z użytkownikami jest wprowadzenie biuletynu informacyjnego, czyli tzw. newslettera, który rozsyłany drogą elektroniczną będzie informował członków naszej społeczności o nowościach na stronie. Wartym uwagi sposobem na rozpropagowanie treści jest również system polecania innym danych artykułów, podstron czy materiałów. Oczywiście polecać mogą sami użytkownicy, którym dany element lub całokształt witryny wydał się interesujący.

     Gdy już osiągniemy pewien zadowalający nas poziom, musimy przede wszystkim zatroszczyć się o jego utrzymanie. Początkowo może to być trudniejsze niż etapy wstępne, ale w miarę zdobywanego doświadczenia zadanie to stanie się prostsze i będziemy mogli skupić się na fazie rozwojowej i innowacyjnej, bo jak mówi stare porzekadło: "Kto stoi w miejscu, ten się cofa".

 

wróć do kategorii... Autor: redakcja Budujemyfirme.pl

    Aby dodać komentarz musisz się zalogować.

    W razie pytań prosimy o kontakt:

    Tel: 793 024 625
    E-mail: doradca@budujemyfirme.pl

    Nasze e-booki:

    Dotacje dla firm: Warmińsko - Mazurskie

    Dotacje unijne w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Dotacje unijne dla polskich przedsiębiorców przewidziane na lata 2007 – 2013 będzie się odbywało zgodnie z zasadami regionalnej po

    Czytaj więcej...
    Dotacje dla firm: Warmińsko - Mazurskie

    Newsletter