Jak reklamować usługi

Jak reklamować usługi

    Obecnie, klienci zalewani są morzem reklam, zarówno tych telewizyjnych, radiowych, jak i dostarczanych w formie ulotek. Różnią się one jakością, rodzajem przekazu, ale przede wszystkim efektywnością. Aby reklama była skuteczna, musi odpowiednio oddziaływać na potencjalnych klientów. Jeśli zastanawiasz się, jak stworzyć przekaz, który zostanie zauważony przez klienta, a przede wszystkim sprawi, że popyt na usługi Twojej firmy wzrośnie? Aby to zrobić musisz poznać mechanizm działania reklamy.

    Dobra reklama powinna obudzić w adresacie dwie myśli. Po pierwsze świadomość marki, a po drugie pozytywną postawę wobec tej marki. Efekt świadomości danej marki polega na tym, że odbiorca kojarzy daną kategorię produktu z reklamowaną przez nas firmą. Pozytywna postawa wobec marki jest wyuczona poprzez kontakt z reklamą, która przekonuje o korzyściach związanych z zakupem towaru. Na to jednak, jaką reakcję klienta wywoła reklama, a także, jak zostanie ona przez niego oceniona, wpływa sposób jej skonstruowania. Co wobec tego można zrobić z konstrukcją ogłoszeń rekla­mowych, aby poprawić ich skutecz­ność w osiąganiu celów komunikacyjnych?

    Mówiąc najprościej, reklama jest skuteczna, gdy udziela nabywcy odpowiedzi na dwa pytania:
        1) Jakie korzyści wy­nikają dla niego z zakupu towaru, usługi danej marki?
        2) Dlaczego powinien kupić towar/usługę właśnie tej marki?

    Jednym z podstawowych warunków stworzenia skutecznej reklamy jest umiejętność zwrócenia uwagi klienta. To właśnie pozyskanie uwagi adresata ogłoszenia jest najważniejsze dla osiągnięcia pożądanego efektu komunikacyjnego. Wiele reklam prasowych okazało się fiaskiem właśnie dlatego, że nie potrafiły przyciągnąć wzroku i uwagi czytelników. Aby nie powielić tego błędu, tworząc reklamę własnej firmy, warto skorzystać z jednej z technik skupiających uwagę. Właściwie, większość sposobów na zmuszenie czytelnika do spoglądnięcia na ogłoszenie promocyjne opiera się na ilustracjach. Według analiz, zajmują one ok. 85 proc. powierzchni analizowanych re­klam. Aby jednak ilustracje spełniły swoje zadanie, powinny być w odpowiedni sposób umieszczone. I tak chwytliwa reklama powinna być zilustrowana na co najmniej połowie swojej powierzchni. Ponadto, warto pamiętać też o tym, że jedna duża ilustracja lepiej przyciąga uwagę niż kilka mniejszych, umieszczonych obok siebie. Nie bez znaczenia jest też pozyskanie dla promocji firmy jakiejś znanej twarzy, bo jak wskazują badania marketingowe, zapewnia ona większą zauważalność reklamy.

    Aby na reklamę spojrzało jeszcze więcej osób, należy umieścić na niej ilustrację przedstawiające ludzi korzystających z polecanego produktu. Taki zabieg pomoże wytworzyć w potencjalnym kliencie przekonanie o korzyściach, które produkt ze sobą niesie, a co za tym idzie wzbudzić chęć jego posiadania.

wróć do kategorii... Autor: Gracjan Czak

    Aby dodać komentarz musisz się zalogować.

    W razie pytań prosimy o kontakt:

    Tel: 793 024 625
    E-mail: doradca@budujemyfirme.pl

    Nasze e-booki:

    Dotacje dla firm: Lubelskie

    Dotacje unijne w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Dotacje unijne dla polskich przedsiębiorców przewidziane na lata 2007 – 2013 będzie się odbywało zgodnie z zasadami regionalnej po

    Czytaj więcej...
    Dotacje dla firm: Lubelskie

    Newsletter