Strategia marketingu internetowego

Strategia marketingu internetowego

     Nie sposób wyobrazić sobie prężnie działającą firmę, która nie wykorzystuje jakiejkolwiek z dostępnych form promocji poprzez Internet. Jest rzeczą oczywistą, że sieć jako medium powszechne stwarza niepowtarzalną i tanią okazję wypromowania siebie jak i własnej działalności. Każda metoda promocji poprzez Internet jest skierowana do możliwie największego grona odbiorców. Zaletą reklam internetowych jest ich ogólna dostępność, brak ograniczeń czasowych w jej prezentacji, relatywnie niska cena i szeroki wachlarz form dotarcia do potencjalnego klienta.

     Pierwszym nasuwającym się podziałem reklamy internetowej, który narzuca się samoczynnie jest podział ze względu na formę reklamy. Wyróżniamy prezentacje oglądowe, dźwiękowe, audio-wizualne, interaktywne (z możliwością ingerencji użytkownika), tekstowe i mieszane. Internet jest systemem, w którym każda z tych metod tworzenia reklamy znajduje swoją własną przestrzeń istnienia. Jeśli stawiamy pierwsze kroki w świecie e-marketingu nie warto ograniczać się do konkretnej formy a wręcz przeciwnie starać się dotrzeć do klienta możliwie z wielu stron. Nie powinniśmy się też zrażać ilością reklam w Internecie, która jest ogromna. Warto rozpocząć od sprawdzonych i koniecznych działań zmierzających do promocji firmy.

     Pierwszym krokiem jest niewątpliwie wykupienie domeny i stworzenie własnej witryny sieciowej promującej nasz produkt lub usługę. W domenę jak i stronę warto zainwestować, ponieważ wiele zależy od tego jak wygląda i co zawiera nasza witryna oraz czy adres jest w miarę jasny i łatwy do zapamiętania. Jeśli nie czujemy się pewnie w tym temacie należy pozostawić tę pracę specjalistą, którzy zaprojektują a w przyszłości będą administrować naszą stronę. Warto też pomyśleć o grafiku, który urozmaici oblicze naszej witryny, przez co stanie się bardziej atrakcyjna dla odwiedzających. Jeśli jednak sami tworzymy cały serwis warto pamiętać o podstawowej zasadzie tworzenia witryn sieciowych, czyli po pierwsze czytelność komunikatu głównego i treści pobocznych w dalszej kolejności natomiast ozdobniki graficzne i inne dodatki.

     Zdarzają się strony, w których liczba banerów i schemat kolorystyczny tworzyły jaskrawy i nieczytelny zlepek, który w sekundę odstraszał potencjalnego odbiorcę. Warto wystrzegać się tak prostych błędów, które czasami sygnalizują brak znajomości elementarnych zasad marketingu. Warto rozbudować naszą witrynę, aby nie był jedynie reklamą a wielo-tematycznym serwisem promującym naszą firmę. Możemy go wzbogacić na przykład o dział porad dotyczących naszej działalności, przewodnik po samym serwisie czy pomoc on-line, która rozwiej wszelkie wątpliwości odnośnie naszej działalności.

    Klient powinien odnajdować w naszym serwisie interaktywnego przewodnika, który kieruje go w objęcia naszej firmy. W tym momencie warto zastanowić nad dostępnością naszej strony. Jest to element szalenie istotny, aby podczas wyszukiwania informacji na temat powiązany z naszą działalnością odbiorca napotykał nasze ogłoszenia. Warto porozmawiać z przedstawicielem giganta wyszukiwawczego, czyli Google o ustawieniu możliwie jak najwyżej naszego adresu w rezultatach wyszukiwania. W przyszłości może to procentować kolosalnym zyskiem. Kolejnym aspektem marketingu sieciowego jest sygnalizowanie swojej obecności w najczęściej uczęszczanych serwisach takich jak You Tube. Może się to wydawać trywialne, lecz nawet wiele gwiazd Hollywoodu zamieszczało tam swoje filmu promocyjne w celu znalezienia zatrudnienia. Metoda ta jest bardzo wygodna, ponieważ kompletnie za darmo możemy promować nasze filmy reklamowe, które będą na bieżąco oceniane przez samych użytkowników.

    Dość popularnym w ostatnim czasie pomysłem stało się zalewanie spamem i linkami do różnego rodzaju stron, lecz jest to dość agresywna metoda reklamy, która także często odstrasza klientów. Jeśli jednak uważamy, że będziemy w stanie czerpać z niej korzyść to może warto spróbować? Czasami można odnaleźć miejsca w sieci gdzie takie linki są chętnie akceptowane(na forach internetowych czy anonsach sieciowych). Nawet najprostsze metody mogą okazać się skuteczne. Wiele firm nakazuje swoim pracownikom pisanie pozytywnych opinii na forach internetowych oczywiście kreując ich na zadowolonych konsumentów ich produktu lub usługi. Wielu nieświadomych klientów często sugeruje się tymi opiniami. Nie jest to może marketingowy Mont Everest, lecz bywa bardzo skuteczny.

     Na powyższych przykładach widać, że każda strategia marketingowa może okazać się skuteczna a od nas tylko zależy czy będziemy ją potrafili odpowiednio wykorzystać. Oczywiście powstają coraz to nowe sposoby sygnalizacji swojej obecności w sieci(Second Life) i metod na ich wykorzystanie także istnieje bardzo wiele. W naszej ogólnej strategii powinniśmy jednak umieć wychodzić naprzeciw zmieniającym się formą użytkowania samej sieci (WEB 2.0) i umieć je dostosować do własnych potrzeb tak by nie pozostawać w tyle. Istotnym jest by myśleć w tej kwestii perspektywicznie i podpatrywać sprawdzone już wzorce. Pamiętajmy, że nieważne gdzie znajdzie się nasza reklama, ale ilu potencjalnych klientów będzie mogło się z nią zapoznać.              

wróć do kategorii... Autor: redakcja BudujemyFirme.pl

    Aby dodać komentarz musisz się zalogować.

    W razie pytań prosimy o kontakt:

    Tel: 793 024 625
    E-mail: doradca@budujemyfirme.pl

    Nasze e-booki:

    Dotacje dla firm: Opolskie

    Dotacje unijne w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Dotacje unijne dla polskich przedsiębiorców przewidziane na lata 2007 – 2013 będzie się odbywało zgodnie z zasadami regionalnej po

    Czytaj więcej...
    Dotacje dla firm: Opolskie

    Newsletter